27.4.2026

Kielilähettiläät juhlivat 7-vuotispäivää

Olipa hieno 7-vuotisjuhla!  Huhtikuun 17. päivänä kielilähettiläät, opettajat, jäsenet ja yhteistyökumppanit juhlivat yhdistyksen 7-vuotispäivää. Juhlan teemana oli ”Ensimmäinen koulupäivä” ja koko juhlaväki otti teeman tosissaan.

Ohjelmamme seurasi lukujärjestystä, joka sisälsi aineita kuten matematiika, maantieto ja tietenkin ruotsi. Vieraat saivat mm. asettua jonoon aakkosjärjestyksessä, pituuden mukaan sekä kotipaikkakuntansa perusteella. Rehtori (yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja) Thomas Thijssen piti juhlallisen mutta leikkisän puheen, ruotsinopettaja Maaria Morén piti ruotsin tunnin pilke silmäkulmassa ja toiminnanjohtaja Jaan Siitonen luki sadun. Tarjolla oli perinteisiä kouluruokia kuten pinaattilettuja, lihapullia ja kalapuikkoja, hieman ehostettuina versioina.

Juhlan kruunasi Akademiska sångföreningenin kvartetti, joka piti musiikintunnin ja lauloi kevään kunniaksi mm. Suvivirren.

Kiitos kaikille osallistujille!

Nähdään somessa!

Dela den här nyheten/Jaa tämä uutinen

#Kielilähettiläät #Språkambassadörerna

Lisää otsikkotekstisi tähän

Scroll to Top