Morgonkaffe med Språkambassadörerna
Kom och njut av en kopp kaffe och diskutera om det svenska språket med andra språkentusiaster i äkta språkcafé-anda den 6.11 kl. 9.00-10.00 (frukost 8.30) i centrumbiblioteket Ode, i Maija-salen!
Sara-Maria Pirhonen kommer kort att berätta om hur det är att vara språkambassadör och besöka svensklektioner runtom i Finland.
Vi får också höra en aptitretare från Lia Markelin från Tankesmedjan Magma som utvärderat de fem första åren av Språkambassadörernas verksamhet.
För att vi ska kunna uppskatta mängden deltagare, vänligen fyll i förhandsanmälan till evenemanget. Det går också att bara komma in i Maija-salen klockan 9.00.
Tillställningen är öppen för alla och är en del av centrumbiblioteket Odes svenska veckan-program.